Sidor

torsdag 19 april 2012

Äntligen lite färdigsytt

Nu var det längesen jag bloggade, igen...har varken haft lust eller ork på sista tiden. Nu har jag i alla fall fått klart en del projekt som även har blivit fotograferade;

 Babyskor i filt med trikåfoder och hjälmmössa i molntyg (tyget är köpt från Killebergs Tygbod).
 Mönstret kommer från en gammal mössa jag själv haft som baby.
 En till hjälmmössa till baby i brunt tyg med vita apor (tyget är köpt från Killebergs Tygbod).
 Långärmad body i stl 74 med svamptyg (tyget är köpt från Killebergs Tygbod). Mönster från Ottobre.
 Kortärmad body i stl 74 i tyget "paraplyflygare" från www.lilofant.se (numera slutsålt). Mönster från Ottobre.
 Mössa i stl 50 i samma tyg. Mönster från Ottobre.
T-shirt med raglanärm i stl 92. Mönster från Ottobre. 

Nu hoppas jag att inspirationen sitter i ett tag så att jag hinner sy lite babykläder :) 168 dagar kvar...

5 kommentarer:

  1. Vilka underbart söta skor du har gjort. Synd man inte har en mindre än som man kan klä i så fina skor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja visst är allt gulligt i den storleken ;)

      Radera
  2. Å så mycket fint du sytt. Älskar de små tofflorna.

    SvaraRadera
  3. Hej! I vilken Ottobre hittade du mönstret till den långärmade bodyn?

    SvaraRadera