Sidor

torsdag 24 maj 2012

Frustration och lite sömnad

Usch, jag får inget gjort om dagarna! Har tusen idéer men kommer inte till skott med varken det ena eller andra, vilket är väldigt frustrerande.

Idag fick jag färdigt ett linne till Hannes i stl 92, det har ju varit runt 27 grader hela veckan så sommarkläder behövs fyllas på i hans byrå. Har tänkt göra shorts också men måste fixa mönster.Tyget är från Stoff och stil och är härligt somrigt! Har även sytt babybyxor i det för flera veckor sen men de är inte klara, återstår att fixa linningen vilket jag inte vet om jag kommer klara?! Det återstår att se...

 Häromdagen fick jag för mig att jag skulle rita ett eget mönster till en omlottbody, det blev mycket suddande och ritande vill jag lova. För att testsy det sprättade jag upp en gammal tröja och återanvände tyget, nu saknas bara tryckknappar och en modell så jag vet vad det motsvarar för storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar