Sidor

tisdag 22 januari 2013

UFO-högen får sig en omgång

Snart har första månaden på det nya året redan passerat och jag har knappt hunnit sy alls. Förra veckan bestämde jag mig för att tvinga mig själv sy klart min UFO-hög innan jag får börja på något nytt. Jag hade syträff med min goda vän Elin och  hör och häpna...jag fick färdigt hela tre plagg. 

Det första plagget var en body i stl 68 som saknade tryck-knappar, relativt lätt. Mönstret kommer från Ottobre nr6 2012 och var bra passform, dock mycket större än köpekläder så lillan har att växa i.


Det andra plagget var en body i samma modell men med ett sprund á la farfars-knäppning. Jag hade jättesvårt att begripa den tutorial jag gick efter i ett av momenten men till slut med lite hjälp trillade polletten ner. Slutresultatet är ok men inte mer och jag kommer förmodligen  hitta ett annat tillvägagångssätt nästa gång jag ger mig på det (OM jag vill göra det igen vill säga).

Det tredje och sista plagget var en tröja åt storebror som saknade mudd i ärmsluten och halsringningen, denna har inte lyckats bli fotad ännu så får återkomma med den. 

Hoppas kunna sy lite mer framöver, men vi får väl se hur det blir med det...lillan blir 4 månader till helgen och kräver mycket uppmärksamhet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar