Sidor

lördag 14 december 2013

Vävt tyg och färgglada knappar

Jag har mestadels sytt i trikå sen jag fick upp ögonen för sömnad men plötsligt en dag så kände jag för att sy i vävt tyg och då fick det bli en liten hängsleklänning till dottern att växa i, förhoppningsvis är den lagom till sommaren :)



 Jag tog tag i att beställa färgglada tryckknappar till en kofta som legat och väntat länge på att bli klar. Den krånglade jättemycket så jag fick lämna in maskinen på service till slut och sen tappade jag lusten ett tag men nu när koftan är klar är jag glad att jag kämpade på för att göra den. Även den är att växa i och jag hoppas att den kan användas länge då det är mitt absoluta favorittyg :)
Sonen fick ny tröja och byxa fast de var alldeles för stora så de får ligga i garderoben och vänta ett tag till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar