Sidor

torsdag 2 augusti 2012

Färdigvirkad beställning

Jag är med i en trevlig grupp på facebook som heter "Vi sytokiga", det var en tjej som efterlysta hjälp med virkning så för ett par månader sedan tog jag på mig uppdraget att virka ett set babykläder i Musse Pigg och Mimmi-stil till en kommande bebis. Lite semester kom emellan men nu är jag klar, hoppas bara att det ska passa sen!


Jag har virkat på frihand och har använt min gamla docka som modell, den är liten i jämförelse med en bebis så passformen är inte klockren men man ser ju lite mer hur kläderna kommer sitta.

Nu börjar sonen på förskolan nästa vecka så jag hoppas få tid att sy bebiskläder och diverse tillbehör. Ett babynest och en åkpåse till bilbarnstolen skulle vara roligt att hinna knåpa ihop men vi får se vad jag orkar. det är 71 dagar kvar så lite borde jag hinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar